pondělí 21. října 2019

Menstruační houby

Tak to tu ještě nebylo! Když se poslední dobou podívám na svojí koupelnu, vypadá to, že se ze mě stává "alternativní" žena. Je to tak, člověk se stále mění a díky bohu se mění i některé jeho názory a preference. Tak a můžete mě nyní najít, jak chystám solnou koupel pro své menstruační houby.


Na začátek se asi hned nabízí odpověď na to, proč jsem se rozhodla začít používat menstruační houby. Kdo čtete blog už delší dobu, asi si vybavíte, že jsem na tohle nikdy nebyla a neměla jsem v plánu jakkoli experimentovat. Zkrátka jsem na začátku svého ženského života poznala tampóny a tak jsem je používala, jak snadné. O svoje tělo jsem se vždy zajímala, ale spíš to bylo takové to povrchové zajímání se, protože jsem k tomu jednoduše neměla důvod, případně jsem si ho nepřipouštěla. Ačkoli jsem v minulosti trpěla opakovaně na záněty močových cest, mykózy, cysty, zažila jsem genitální opar, kondylomata, HPV a další nepříjemnosti, vždy jsem to považovala za něco, co se prostě děje, o co bych se ani neměla vlastně moc zajímat. Brala jsem všechny léky, které mi doktor napsal, několik let jsem brala hormonální antikoncepci v kuse několik měsíců, abych vynechala krvácení a nezajímala jsem se o zbytek. Paradoxní je, že zajímat jsem se začala až teď, po několika letech, kdy mě k tomu donutila velmi bolestivá menstruace. Na tohle téma bych se chtěla rozepsat v jednom z dalších článků, protože tuším, že to bude na dlouho. Teď ale přejdu k věci, kvůli které tu jsme.


Před prvním použití menstruační houby jsem měla poněkud zvláštní pocit. Zatímco u tamponů máte jistotu, že jsou chemicky bělené, čištěné a sterilní, u něčeho, co pochází z přírody a stále to tak vypadá, jsem najednou cítila nejistotu. Ta houba žila. Rostla si někde hluboko ve Středozemním moři, než ji šetrným a etickým způsobem sklidili potápěči. Ta houba žila společně s dalšími mořskými rostlinami a živočichy, kteří si uvnitř mohli udělat domeček. Musela jsem svojí bujnou představivost potlačit a znovu si říct, že tyhle houby někdo jen tak před chvílí neulovil a že prošly dlouhým procesem přírodního čištění. Přesto, jak doporučuje výrobce, jsem houbičku před prvním použitím důkladně promyla pod tekoucí vodou.


V okamžiku, kdy jsem houbu namočila, se stala příjemnou a měkkou na dotek, což vlastně není nic překvapivého. Základním bodem, který před zaváděním houbičky musíte udělat, je právě její namočení a citlivé vyždímání, protože jinak je houba suchá a tvrdá. Vyždímanou houbu poté zavádíte jako klasický tampon. Příjemné překvapení je, že si počínáte čistě intuitivně a po těch složitostí s menstruačními kalíšky, jsem byla ráda. Prstem jsem zatlačila houbu dovnitř. Nekonalo se žádné otáčení, zkoumání podtlaku ani šťouchání dál. Vlastně jsem okamžitě měla pocit, že v sobě ani nic nemám. Tohle všechno probíhalo uprostřed noci, ať vám nastíním okolnosti. Měla jsem takové bolesti a křeče v břiše a ve střevech, že jsem nemohla spát ani po tom, co jsem si vzala prášky na bolest. Byla jsem tak zoufalá, že jsem zkrátka nemohla vrátit kalíšek na své místo, protože jsem byla tak přecitlivělá, že mi to způsobovalo opravdu nepříjemné pocity. Proto jsem poprvé sáhla po houbě a rozhodla jsem se, že jí dám šanci. Byla jsem tak unavená, že jsem šla zpátky do postele smířená s tím, že do rána (do kterého zbývalo pět hodin), mi houba proteče, ale nechtěla jsem se tím zabývat.

K mému překvapení mi odezněly ty šílené bolesti a já usnula. K mému dalšímu překvapení, houbička vydržela až do rána! Když jsem se rozhodla pro první vyndání, čekala jsem, že to nebude úplně čistá práce a nebyla. Představte si vaši houbičku na mytí, kterou máte hozenou ve vaně a pak jí vyždímáte, takže asi tak. Rozhodně u toho budete mít ruce od krve. Tohle vyčištění je součást procesu a může se to jevit trošku komplikované, zvlášť pokud se to chystáte dělat na pracovních záchodech v kostýmku. Naštěstí mě se tohle netýká a tak jsem s tím neměla žádný problém. Houbičku jsem umyla doma a později i v práci máme kabinku s WC rovnou s umyvadlem, takže to pro mě nepředstavovalo žádný stres. Z celé té věci jsem byla nadšená! Popsala bych vám to asi takhle: "Může být něco lepšího než klasická vložka? Klasický tampon! Něco lepšího než tampon? Kalíšek! Něco lepšího než kalíšek? Tak to asi těžko..." A pak tu byla tahle houba! Houba, která navíc obsahuje velké množství minerálních sloučenin, které jsou prospěšné ženskému tělu.

Co se týče velikosti, houby, které používám já, jsou ve velikosti M. Pro první zkoušení jsem si chtěla vzít něco univerzálního a doporučuji vám udělat to stejně. Pokud se vám houba bude zdát velká nebo vám její tvar nebude vyhovovat, můžete si ji nůžkami jakkoli v tom suchém stavu upravit.

Říkáte si, že jsem neobjevila vůbec žádná negativa? No bohužel, jeden menší zádrhel by se našel. Svaly pánevního dna jsou skutečně svaly, což znamená, že je v některých situacích zatínáte. Každá žena má tyto svaly různě posílené a může se vám stát, že houbu nechtěně stisknete, což se stalo. Na sobě legíny (naštěstí černé), na ramenou činku, dělám si dřepy. Udělám první, cítím nějaké divné vlhko, udělám druhý, je mi jasné, že se něco děje, dělám třetí a v polovině se cítím, jako kdybych se počůrala. Zmáčkla jsem houbu a ta se vyždímala! Naštěstí, jak jsem po chvilce zjistila, spíš než krev z ní vytekla přebytečná voda, protože jsem houbu měnila těsně před tím, než jsem šla cvičit. Každopádně to bylo takové varování a od téhle chvíle jsem houbu mačkala před zaváděním vždy skoro do sucha.
Tomuto problému se dá předcházet tím, že houbu vyměníte včas a nenecháte ji hodně nasáknout, ale na sportování si stejně beru kalíšek. Jak jsem četla v některých diskuzích, podobné zmáčknutí se může stát i třeba při kýchnutí, kašlání nebo smíchu atd.. Další komplikace, o které jsem četla a kterou jsem nezažila na vlastní kůži, může být vyndavání houbičky. Každopádně vás můžu ujistit, že houba ve vás zkrátka nemá kam se ztratit a je natolik velká, že ji v podřepu téměř stoprocentně zvládnete vytlačit i v případě, že na ni nedosáhnete prsty. Já osobně si houbičku nechávám na kraji a nezasouvám ji nikam hluboko. I přes to, že je vlastně hned za vstupem do pochvy, nijak mi tam nevadí a vůbec o ní nevím. Některé ženy si pro jistotu do houby dávají provázek, díky kterému ji snadno vytáhnou. Jednoduchý spolehlivý návod najdete tady.

Menstruační houbu můžete používat během sexu! Což může opravdu vyřešit všechny vaše zbývající obavy a připsat další plusové body. Možná si vzpomínáte na tampony bez šňůrky, které vlastně byly takovou mojí první zkušeností s "menstruační houbou". Byly to Beppy houbičky, které byly vyvinuty gynekology tak, aby se daly používat při sexu a při všech aktivitách, kdy nechcete mít klasický tampon. Nejedná se ale v žádném případě o stejnou přírodní houbičku, jako jsou ty, které vám ukazuji dnes. Beppy jsou spíš polyuretanovou pěnou, která splňuje vysoké mezinárodní standardy kvality. Automaticky mě napadlo srovnání, ale nejspíš by to Beppy tampony projely na plné čáře už jen pro jejich pořizovací náklady. Tyto tampony se totiž nepoužívají opakovaně a jejich cena je okolo 35,- Kč za kus. Po jednom použití tuhle růžovou nasáklou houbičku vyjmete a vyhodíte, což vás přijde na slušnou sumu, kterou nejspíš nebudete ochotné do své menstruace investovat. Pokud vám je líto Beppy houbičku ihned vyhodit, riskujete infekce. Právě proto jsou Beppy tampony spíš na příležitostné používání právě ve chvíli, kdy chcete mít během menstruace sex. Přírodní menstruační houby můžete používat opakovaně a jejich životnost je okolo šesti měsíců, což se odvíjí od délky vašeho cyklu a od toho, jak se o houbu staráte. Důkladné a zároveň citlivé čištění i způsob uložení v době mimo menstruaci jsou velmi důležité z hlediska hygieny i životnosti houby!


Pečlivým dezinfikováním zajistíte především dvě věci, odstraníte bakterie, které by mohly způsobit zánět a také prodloužíte životnost houbičky. Před každou menstruací (nebo po každé menstruaci) musíte houbu umýt v solné koupeli. Pro toto čištění se používá speciální sůl na mořské houby, kterou rozpustíte ve vodě o teplotě okolo 37 C. Houbičku ponoříte do roztoku a opakovaně zmáčkněte. Poté ji nechte ponořenou v tomto roztoku minimálně po dobu pěti hodin. Po tom houbičku propláchnete čistou vodou. Já jsem od eshopu Maluna.cz dostala sůl s Tea Tree esenciálním olejem, která nejen že krásně voní, ale především má antiseptické a antimykotické účinky.  Kdybych to měla shrnout, tak na začátku jsem byla z houbiček opravdu nadšená a to právě ve chvíli, kdy moje tělo stávkovalo natolik, že jsem si bolestí nemohla zavést ani kalíšek. Tím, jak je houbička měkká a nemusí se s ní uvnitř složitě manipulovat, je opravdu dobrá, pokud vás trápí menstruační bolesti. Jsou ale situace, kdy si houbičku neberu a to je hlavně na posilování a taky v případě, kdy vím, že nebudu mít možnost houbu včas a v klidu vyčistit.


1 komentář:

  1. Používala jsem ji v roce 2016 a byla jsem docela spokojená. Poprvé jsem ji vzala na dovolenou to Milána s přítelem. Nevýhodou je to nechtěné ždímání u dřepů a jiných pohybů a krvavé čištění při výměně. Jinak ne strašně příjemná.

    Vendy

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, V. ♥