neděle 19. října 2014

100 žen 100 prsou 100 příběhů

"Měla jsem pocit, že všechny ostatní ženy na světě mají dokonalá prsa, jen já ne..."
"Proč nemůžu vypadat jako ona?"
" Nelíbila se mi moje prsa, protože jsem nikdy neviděla, že by někdo měl taky taková..."

Řekla bych, že už v okamžiku, kdy si uvědomíme existenci svých vlastních prsou máme v hlavě obrázek, jak mají prsa vypadat. Konečně, budu mít krásná, kulatá prsa velikosti C, bez vad a nedokonalostí, tak jako je má moje panenka Barbie, díváte se na tu dokonalou ženu, která vás do dospívání doprovodila. A tím teď nemyslím vaši matku, ale tu blonďatou přesně odlitou panenku, na kterou její sexy oblečky vždycky tak padly, že na ní Ken mohl oči nechat. 

To, co vidíte v televizi, v časopisech a to co je veřejně prezentováno, vás doprovází celý život. Do hlavy se vám dostávají obrázky a fotky, dokonalé modelky a myšlenky na to, že něco není v pořádku. Pokud vaše prsa neodpovídají ideálu, jsou zklamáním...

Laura Dodsworth, britská fotografka si jednoho dne řekla, že má těch retuší prostě dost a ve svém projektu s názvem "Holá realita" ukázala holou realitu. Nahé a hlavně neupravované fotky stovky žen ve věku od 19 do 101 let, jasně ukazují, jak vypadají prsa. Prsa obyčejných žen, dívek, matek, prsa po rakovině, prsa prostitutek, prsa s příběhy. 


Cílem projektu bylo ukázat, jak vypadají prsa skutečná, bez grafických úprav, které vídáme v médiích a které jsou nám podstrkována jako ideál krásy. Sama Laura uvedla, že většina žen, které se nechaly takto vyfotit, není se vzhledem svých prsou spokojena.

O dva roky později od začátku projektu vychází "Holá realita" také  knižní podobě a výtěžek z prodeje nejde nikam jinam než na podporu prsou, na boj proti rakovině.

"Sama cítím, že jsem tlačena, abych ukazovala jen upravené snímky..." L.D.

https://www.kickstarter.com/projects/barereality/bare-reality-100-women-and-their-breasts

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, V. ♥