čtvrtek 1. prosince 2016

Proč mě bolí sex?


Sama jsem samozřejmě takovou bolest několikrát zažila a dobře vím, že to není nic příjemného. Navíc, pokud bolest trvá dlouho, potěšení ze sexu dokáže úplně zničit a potrápí i naši mysl. Proč mě to bolí? Komu to mám říct? Co se mnou není v pořádku? Je mi líto holek a žen, které se stydí jít k doktorovi a říct mu, co je trápí. Ať už je to gynekolog, urolog nebo vaše kroky směřují na kožní, ten člověk tam je od toho, aby tyhle problémy řešil. Viděl toho už tolik, že ho vaše problémy vážně nerozhodí. A nakonec, kdo jiný může odhalit o jaký druh bolesti se jedná, když už to nejste vy?

Bolest při prvním sexu - na začátku sexuálního života
Ideální je, když je panenská blána pružná, tenká a k jejímu protržení dojde bez nějakých velkých scén. Bohužel, ne vždy to tak je, takže proto někoho bolí první sex víc a někoho vůbec. Proto někoho bolí jen ten první sex a někoho ještě několikrát potom. Proto se nedá odpovědět na otázku, zda první sex bolí a jak moc.

Bolest kvůli nedostatečné lubrikaci
Mít v nočním stolku lubrikační gel je skvělé řešení, pokud víte, že vaše přirozená lubrikace z různých důvodů není dostatečná. Vynecháváte předehru? Dochází vám šťáva během dlouhého sexu? Jsou na vině hormony? Nevím proč se vůbec někdo snaží o to, mít sex bez toho, aniž by to správně klouzalo, protože to je přece základ. Kvalitní lubrikační gel je jedna z nejlepších investic do erotických pomůcek.

Bolest způsobená nemocí 
Nepříjemné pocity, které vznikají nedostatečnou lubrikací přinášejí většinou oděrky, odřeniny a různá drobná povrchová zranění. Bolest, kterou způsobil nějaký zdravotní problém je většinou poměrně snadno rozpoznatelná a v tomhle případě není na co čekat. Opět to může být nějaká maličkost, ale vážně chcete čekat až to přejde a riskovat tak nejen sexuální život? Záněty, cysty, pohlavní choroby, pooperační bolesti, onemocnění močového měchýře nebo třeba střev. Odpovědět na to, co vám je, dokáže jen lékař.

Bolest emoční
Naše mysl a tělo spolu velmi úzce spolupracují a psychika nám dokáže stáhnout vaginální svaly tak, že sex není možný nebo bolí. Možná máte nějaké traumatické vzpomínky nebo se "jen" stydíte. Psychické příčiny mohou být vážné i banální, ale důležité je je řešit a nezůstat u doufání, že jen tak zmizí. Psychický blok způsobuje to, že se nedokážete uvolnit a stažené svalstvo neumožní, aby sex probíhal hladce tak, jak má. Může to být stres v práci, problémy ve vztahu nebo řada jiných důležitých myšlenek. Může to být prožité trauma a nemusí (ale může) se rovnou jednat o znásilnění. Ať už se to zdá jakkoli těžké, je důležité nepřemáhat se, nenutit se a jít s pravdou ven. První, kdo to (hned po vás) musí vědět, je partner! Bolest emoční je také bolest, kterou můžete zkoušet odstranit bez pomoci, ale pokud to nejde, je fajn svěřit se do péče odborníků. Psycholog nebo rovnou sexuolog vám pomůže odhalit nejen příčinu, což je mnohdy to nejdůležitější.

Bolest po sexu
Možná se vám už stalo, že při sexu došlo k úrazu, který jste ale zaznamenali až po něm. Já můžu říct, že když jsem si přivodila roztržení v poloze na koníčka, ještě jsem nějakou dobu pokračovala a užívala si (a to to byla opravdu velká bolest). Je to tím, že vzrušení silně tlumí bolest a tak si většinou drobných úrazů všímáme až potom. Jedna z nejčastějších nepříjemností, které nás mohou po sexu potkat je pálení. To většinou způsobuje mykóza- na kterou zabírají krémy volně prodejné v lékárně a drobné oděrky - na které pomáhá řapík. Není vůbec na škodu mít takovou první pomoc doma a pokud nezabere vydat se opět pro radu za odborníkem.

4 komentáře:

  1. Skvělý a myslím, že pro nějaké holky velmi psychicky nápomocný! Myslím, že jedna z nejhorších věcí je, když v tomhle člověka něco bolí a neví kam se obrátit, co je s ním špatně. Skvělá práce <3

    OdpovědětVymazat
  2. Velice dobrý článek. Mnoha dívkám by mohl pomoci, proč je toto trápí. A také jim dodat odvahu nebát se ptát. :)

    Mě se stává, že to bolí když si najdu fakt špatnou polohu - prostě mi nesedí. A taky se může někomu stát, že je prostě partner větší a ona není zvyklá...

    Ale co chci říci, že dívky musí používat mozek. A neběhat za doktorem se vším, i když je fakt, že vám odpoví. Protože né vždy hned umíráte. Zkuste se zamyslet, projít si body v tomto článku a pak kdyžtak jít. ;)

    A jsem zvědavá, máš s něčím z těch bodů co zde zmiňuješ osobní zkušenost?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct (i když tady asi bohužel) že mám svou zkušenost s každou příčinou (kromě kupodivu té první), samozřejmě ne najednou. Hodně mě potrápily zdravotní problémy (opakovaně zánět močových cest, cysty)A bolest, která se mi průběžně vrací vznikla po gynekologické operaci. Podle doktora se jedná o nějaké srůsty v oblasti střev. Je to nepříjemné, ale naštěstí jen jednou za čas.. každopádně to ale dokáže potrápit. A takové ty mykózy, oděrky atak.. to bych řekla, že potká hodně žen. A s tou špatnou polohou souhlasím, mě třeba často bolí přirážení do děložního čípku (takže např. na zádech s nohama pokrčenýma u hrudníku) a u mě to souvisí s fází cyklu.

      Vymazat
    2. Na druhou stranu, moje zkušenost praví, že když je partner větší, tak je to takový ten pěkný druh bolesti :)

      Vymazat

Děkuji za komentář, V. ♥