středa 29. listopadu 2017

Druhá šance pro pesar?


Možná si vzpomenete na čas, kdy jsem přestala brát hormonální antikoncepci a z různých možností ochrany jsem byla spíš nešťastná. Přišly neosobní kondomy, lepkavý krém i nechutné globule a já nakonec na chvíli skončila u pesaru. FemCap mi přišel jako nejlepší možnost hlavně z toho důvodu, že odpadaly starosti s nasazováním nebo zaváděním přímo při sexu, což nesnáším třeba u kondomů. FemCap byl fajn, ale měl jednu pro mě zásadní chybu- poutko. "Pořád to tam cítím, mě to hrozně vadí, to prostě nejde" přestal v přirážení a na chvíli se na mě omluvně díval. Ani já nebyla s FemCapem úplně zadobře, protože jsem nemohla dosáhnout orgasmu, který nejčastěji mám při dráždění právě děložního čípku, který byl ale ukrytý pod docela silnou "gumou" a pod vystouplým poutkem. Ještě několikrát jsem FemCap vyzkoušela, pak se k tomu přidal strach, že ho špatně zavedu nebo se během sexu "odlepí" od místa, kde má být, a bylo definitivně rozhodnuto- FemCap v naší ložnici končí. Jsou to už dva roky, kdy jsem se s FemCapem rozloučila (od té doby jsem ho měla pak ještě asi pětkrát). Přišly tři zásadní období, jedno, kdy jsem si říkala, že "kdyby něco" tak se zase tolik neděje, protože mám stabilní vztah, zázemí a věk. Bezstarostně jsme spolu spali a ochrana ve stylu přerušovaného sexu mi vcelku vyhovovala. Pak bylo období, kdy přibývalo hádek a dítě jsem si nedokázala představit a tak jsem sahala po kondomech. Poslední byla fáze před koncem vztahu, kdy se sex vytrácel a antikoncepci jsem v podstatě nemusela tolik řešit.

Nedávno jsem začala používat Beacap. Skutečnost, že je měkčí a hlavně nemá to otravné poutko, mě přiměla dát pesaru ještě šanci. Nakonec těch šancí bylo víc a pravděpodobně jsem konečně našla ochranu, která mi vyhovuje.

Obecné informace:
♥ Beacap lze zavést řadu hodin před milováním, takže nenarušuje jeho spontaneitu.
♥ Beacap umožňuje plný kožní kontakt partnerů.
♥ Beacap lze opakovaně používat 1-2 roky v závislosti na četnosti použití. Poté ho doporučujeme vyměnit za nový.
♥ Beacap lze používat i při zakloněné děloze.
♥ Beacap se vyrábí ve férových podmínkách v České republice z certifikovaného lékařského silikonu nejvyšší kvality.
Evanella a jak to tedy je?
Před vydáním recenze jsem kontaktovala https://www.pesarshop.cz/, abych měla jasné informace a ptala jsem se na jednu otázku, která mi ležela v hlavě. Jaký je rozdíl mezi Beacapem a na první pohled naprosto stejným pesarem s názvem Evanella? „Evanella a Beacap mají stejný tvar i materiál, ze kterého jsou vyrobené. Fakticky je to stejný výrobek.
Evanella- sexuální pomůcka se od Beacapu - antikoncepční pomůcky  liší v první řadě legislativně, CE certifikací. Bez CE certifikace nelze klobouček prodávat jako antikoncepci. CE certifikace, kterou provádějí soukromé firmy, je ovšem velmi drahá a ani nezkoumá výrobek jako takový, jde o předražený administrativní úkon.
Dále se obě pomůcky liší způsobem použití. Evanella se používá proti protékání krve při menstruaci a ponechává se pouze 40 min, aby se nehromadila krev v děloze. Beacap  se používá za účelem antikoncepce, mimo menstruaci a ponechává se zavedený 6 hod po styku, aby ve vagině stihly pomřít spermie. Tedy praktické použití se liší dobou ponechání na čípku v závislosti na účelu ne tím, že by se Beacap a Evanella něčím lišili. Oba účely nelze zkombinovat. Nemůžete  při menstruaci klobouček použít jako antikoncepci a nechat jej zavedený 6 hod. Hromadění krve v děloze by mohlo způsobit zdravotní obtíže. Ani nemůžete klobouček vyndat po 40 minutách a myslet si, že zapůsobil i antikoncepčně dostatečně účinně“. 
Znamená to tedy, že pesar, o kterém bude dnešní recenze, měl původně název Beacap, ale kvůli problémům s CE certifikací se nyní nabízí trochu jinak jako Evanella. 



Evanella je v podstatě vylepšená verze FemCapu. Prodává se ve dvou variantách měkčí a pevnější, což je podle mě poměrně zásadní změna. Pevnější pesar je určený pro začátečníky, k natrénování zavádění a měkčí přece jen o něco příjemnější verze je pro zkušené uživatelky. Sama jsem si vybrala tu měkčí verzi, i když jsem se trochu bála, jestli nasazování a vyndání bez problémů zvládnu. Evanella má totiž místo poutka malé otvory v krempě, za které máte pesar chytit a vyjmout. 

Jdu na to!
Po zkušenostech s FemCapem jsem věděla, že hlavní je klid. Klid, čas a prostor pro nasazení je podle mě klíč k úspěchu a troufnu si říct, že v takových podmínkách s tím nebudete mít problém. Výhodou je to, že můžete pesar zavést několik hodin před sexem, takže to fakt nenechávám na poslední chvíli ve stylu: "Zlato vydrž, jenom si odskočím a hned se na to vrhneme!". Prsty si napřed zjistíte, kde přesně a v jaké poloze je váš děložní čípek a pak už jenom nasměrujete klobouček na správné místo a ujistíte se, že sedí. I když to možná zní složitě, po tom, co si tenhle postup několikrát zopakujete, už budete přesně vědět, jestli se vám povedlo pesar nasadit správně. Návod na nasazení je v podstatě stejný jako u FemCapu takže můžete mrknout kromě příbalového letáku také na můj starší článek TADY 


Jak to ověřuji?
V závislosti na cyklu na čípek někdy dosáhnete dobře a někdy trošku hůř, ale problém jsem s tím zatím neměla nikdy. Prsty pak jednoduše zkontroluji, kde pesar je, zda není čípek vedle a pesar někde zmáčknutý v koutě. Musí být roztažený, "přicucnutý" a pokrývá celý děložní čípek. Evanella je opravdu tenká, takže při poklepání na pesar cítím, že je čípek uvnitř. Evanella se prodává ve třech velikostech, tu správnou vyberete podle toho, zda za sebou máte už těhotenství případně i porod. Já zvolila S - pro ženy, které ještě nikdy nebyly těhotné.

Další a zásadní výhoda
Evanella je momentálně označována jako sexuální pomůcka určená k milování při menstruaci a jako vaginální šperk. Vyzkoušela jsem všechny možné tampony na sex při menstruaci, a i když mi docela vyhovují, tohle je proti nim naprostá bomba! Konečně nemám strach, že by tampon protekl, a když si ohlídáte pravidla pro používání při menstruaci, nehrozí žádné komplikace. Evanella v tomhle případě neslouží jako antikoncepce, protože se při menstruaci musí vyjmout maximálně po čtyřiceti minutách, aby se krev nehromadila v děloze. Mimo menstruaci se musí nechat se zavedená 6 hod po styku, aby stihly pomřít spermie a mohla fungovat jako spolehlivá antikoncepce.

♥ Při menstruaci neponechávejte zavedenu déle než 40 min.
♥ Nepoužívejte při silném krvácení.
♥ Pokud ucítíte tlak v podbřišku, ihned Evanellu vyndejte.
♥ Mimo menstruaci můžete nechat zavedený nejdéle 48 hodin.

Spermicid ano nebo ne?
Stejné účinnosti jako jiné cervikální kloboučky s krempou, dosahuje účinnosti 96 % samotný a spolu s další kontracepční metodou (spermicid, přerušovaná soulož, ...) je to až 98 %. Znamená to tedy, že kombinace se spermicidem je čistě na vás. Já gel nepoužívám, ale momentálně účinnost jistím ještě přerušovanou souloží.
Není to bez chyby?
Po hodně divokém sexu jsem zůstala lehce překvapená a nedovedu si představit, jak vyděšená bych byla, kdyby se udělal do mně. V pesaru povolil podtlak a uvnitř mě se jakoby obrátil. Je ale fakt, že jsme vystřídali několik poloh, celkově jsme se vážně nešetřili a trvalo to víc než hodinu. Každopádně i tuhle zkušenost sem musím napsat, protože si myslím, že může být dost nepříjemná. Posunutí pesaru se mi povedlo bohužel ještě několikrát, i když jsem byla přesvědčená, že na začátku byl nasazený správně.

FemCap X Evanella
Evanella to u mě jednoduše vyhrála na plné čáře! Při sexu o ní nevíme a nasadit (i vyjmout) mi jde dobře, takže splňuje to, co jsem chtěla. Stoprocentní důvěru v pesar ale i tak nemám a zatím chci zjistit, zda to posunutí během sexu, přerušení podtlaku a otočení je chyba moje (při nasazení) nebo ne. 

Odkazy, které se budou hodit:
https://www.pesarshop.cz/

http://www.beacap.com/
http://www.evanella.cz/
http://vanilopka.blogspot.cz/2015/03/femcap-i-cast.html
http://vanilopka.blogspot.cz/2015/05/femcap-ii-nasazovani-sex-vyndavani.html




2 komentáře:

  1. A stávalo se ti to i s femcapem? to protočení a tak?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, V. ♥