pondělí 6. července 2015

Teď píšete vy! I. Vysazení antikoncepce

 Ahoj všichni, tenhle článek je především určen holkám a ženám, ale myslím, že by nebylo k zahození, kdyby i chlapi nahlídli do ženské hlavy ( nebo spíše pochvy?),
V květnu 2014 jsem se rozhodla, že přestanu brát hormonální antikoncepci, nepatřím mezi zapřísáhlé ekologičky, nebo domácí báby a mastičkářky... Chtěla jsem je přestat brát hned z několika důvodů.
  • Už jsem zkusila asi 6  značek.
  • S každou značkou jsem cca přibrala 2 kg (jím stejně, cvičím stejně, a není to jen voda)
  • Neměla jsem  po 3 letech ustavičného brání chuť na sex.. vlastně vůbec na nic...
  • Migrény... na které nic nezabíralo...
Tak jsem s tím obeznámila mého přítele, že je prostě už nebudu brát... Nic nenamítal, ale asi i kdyby namítal, měl by smůlu :).
 Ale tím pádem vyvstalo pár otázek..

  1. Jak se chránit před otěhotněním
  2. Kdy to zase dostanu?
  3. Projdu si znova pubertou a haldou pupínků?
  4. Jak dlouho potrvá, než  se všechno zase srovná?
  5. Vrátí se mu chuť na sex?
  6. Zmenší se mi prsa?


1) Ze začátku jsme používali kondomy a občas tam byla nějaká přerušovaná soulož během neplodných dnů... Později jsem přešla na čípky Pharmatex, je pravda, že to dost teče, ale tak na mokro jsme už oba zvyklí :D.  Jen si přítel stěžuje, že to chutná jak mýdlo ( kdy to ochutnal asi říkat není třeba).
2) Světe div se, já to dostala přesně tak jak  bych to měla dostat, tedy cca 28-29 dní..   Musím říct, že jsem byla, obzvlášť ze začátku nervózní, neb si nevedu menstruační kalendář, jen +- vím, kdy to má přijít... Takže jsem si ( zcela zbytečně) nakoupila asi 30 (!) těhotenských testů... Všechny vyšly negativní...

3) Nějaký pupínek se objevil, ale nic zásadního, co by mi ničilo život... Víc jsem se bála o vlasy, že mi začnou hodně padat, ale ani tady se žádné drama neodehrálo ( a to jsem schopná opravdu počítat každý vlas)

4) Řekla bych, že návrat  do normálu byl celkem  krásný, nikde žádný velký přelom, vše postupně odeznívalo. Ale  úplná funkce ženského těla se ozve tak po tom roce.

5) Ano! chuť se vrátila. První 3 měsíce to bylo naprostý BOOM a chtěla jsem to pořád... Bylo to jako, když jsme se s přítelem poznali. Po 3 měsících se to ustálilo a  moje libido zase řídí hladiny MÝCH  hormonů. Takže to chci spíš týden před menstruací a hlavně večer... A po víně...

6) Asi každá jsme si všimla, že při braní HA se nám trošku přifouknou prsa. Možná trošku splaskly, ale zase těsně před MS mi dost přifouknou. Dokonce si toho i můj chlap všimne, zrovna před 2 dny mi říkal " Ty to už zase dostaneš viď? Sem se k tobě večer přitulil a normálně jsem cejtil, jak jsi měla velký a tvrdý kozy".

Ale mimo těchto 6  věcí jsem na sobě pozorovala i jiné odchylky. 
Při HA jsem byla zvyklá, že jsem začala lehce špinit a pomalu se to rozjíždělo a stejně pomalu to končilo.
Kdežto teď jsem se až trochu lekla, jak rychle a silně začala MS přicházet.
Pro příklad: Cca  v 5 hodin ráno jsem se vzbudila a šla jsem na záchod a ani zmínka, že už to dostanu, šla jsem si zase lehnout. Budík mi zvonil  tak 6:30, zvedla jsem se z postele a cítila jsem, že najednou něco ze mě vyteklo.. A nebylo toho zrovna málo, do koupelny to mám 5 kroků (doslova) a já jsem za sebou udělala cestičku, jak kdybych táhla mrtvolu, kdybych si předtím nedělala X těhotenských testů ( tak ze zvyku), tak si myslím, že jsem potratila...
A takhle se to stalo ještě několikrát, prostě bez ohlášení  " průtrž mračen".  Teď se to asi zase uklidnilo, je možné, že to s braním HA nemá nic společného, třeba za to může moje chudokrevnost, nebo nějaká jiná chybka... Ale už jsem i četla o tom, že pár slečen toto též zaregistrovalo..

No a teď k těm příjemnějším změnám..
Od té května 2014  až do června 2015 jsem neměla jedinou migrénu ( musím zaťukat).
Poslední 3 měsíce se cítím mnohem víc jako žena a mnohem víc se mi na ženách líbí typické ženské atributy- prsa a zadek, už žádný vyzábliny. A celkově mám chuť se o sebe starat a líbit se. Předtím jsem neměla chuť si holit nohy, natož  se líčit, česat, nosit šaty, sportovat...
A druhá věc je, že se mi změnil náhled na chlapy... Mnohem víc koukám po chlapech  (pracuji jako zdravotní sestra a průměrně dělám  chlapům EKG  10 x za den, takže  ten rozdíl cítím hodně, že mě najednou  fascinuje mužská hruď). A opravdu koukám na chlapy, ne na klučíky, ale na tu pořádnou kupu testosteronu. A taky mi dělá nesmírnou radost je provokovat velkým předklonem, nebo letmým polechtáním ( když jim sundavám EKG). Předtím jsem vždy spíš koukala na takové ty hodně jemné, až zženštilé.

Takže suma sumárum,  někdy mě nesmírně štve, že ženský cyklus má 28 dní a že těch "blbých 7 dní" mi vleze do  nějakých plánů. Taky bych řekla, že mi více rostou chlupy, takže jsem se rozhodla je trhat. Ale jinak jsem spokojená a zase slyším, co se mi moje tělo snaží říct.

Krásné a erotické prázdniny přeje Verča.

5 komentářů:

  1. Já antikoncepci vysadila skoro před 2 lety a jsem spokojená. Sice jsem si vyslechla od kamarádek kupu řečí typu "a to ti jako nevadí, že nevíš přesně, kdy to dostaneš? To já bych teda nemohla." nebo "ten PMS ti fakt nezávidím, já to dostanu vždycky v pátek ráno a žádný příznaky nemám". Ale musím říct, že je mi to ukradený. Samozřejmě v něčem je to složitější než s antikoncepcí, ale já sama cítím, že je to pro mě takhle nejlepší a že je mi příjemnější zvládnout pár obtíží ale vědět, že moje tělo funguje jak má a ne podle umělých hormonů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ženské prostě zpohodlněli no... Co na plat.

      Vymazat
  2. Aaaaa...ty hrubky fakt bijí do očí..

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj všichni, já antikoncepci vysadila minulé léto po zhruba 6 letech skoro nepřetržitého braní. Při sexu se chráním kondomem, stálého partnera nemám a tak je pro mě tohle stále nejbezpečnější forma antikoncepce. Nicméně, menstruace se mi stále nesrovnala (90 denní cyklus apod. - začínala jsem na 40), hormonální testy mám ale v pořádku (chystám se za doktorkou, takže mě nekamenujte, že to není normální a měla bych s tím něco dělat) - pokud byste některá měla s tímhle zkušenost, napište. Pupínky děs běs, teď je to trochu lepší, nevím jestli je to tím, že jsem byla u moře, ale bývalo hůř, nicméně pořád jsem jak puberťák, plus, tak jako předtím, se mi zase dělají pupínky na zádech, což mi teď vadí nejvíc asi z estetického hlediska. Zmenšily se mi prsa, ano, ano. Chuť na sex - pár měsíců po vysazení antikoncepce jsem byla jak neřízená střela, teď už jsem naštěstí v klidu ;) Co se týče váhy... jako první jsem brala Minervu - po té jsem snad i zhubla, později další různé značky (poslední Lunafem, většinou ty levnější) - po nic h jsem zadržovala vodu, nicméně za ten rok, co antikoncepci neberu jsem přibrala, zhruba 4 kila, ale to je u někoho kdo váží něco málo přes 150 cm ne moc příjemná záležitost. Jo a poslední věc - chloupky - více mi rostou.

    Takže můj verdikt - nejspíš se k antikoncepci vrátím a zainvestuji do dražší a budu se modlit, abych za pár let, až budu chtít děti, byla na té straně barikády, která otěhotní jakmile vysadí.

    Hezký den holky.

    OdpovědětVymazat
  4. Je zarážející, že někoho antikoncepce opravdu takhle nepříznivě ovlivní :/ Já jsem brala antikoncepci tři roky pak tři roky ne a teď ji zase beru a nikdy sem neviděla žádné ŽÁDNÉ změny na svojí postavě, chuti na sex nebo náladě. Mám samozřejmě strach jak to bude s mojí plodností po vysazení, ale bez ní sem měla neustále strach z otěhotnění a je mi líto, že někomu dělá takové problémy. Asi mám štěstí.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, V. ♥