pátek 17. března 2017

Rozhovor s Kiwi o materiálech erotických pomůcek


Když jsem vám slíbila článek o materiálech erotických pomůcek, měla jsem už v hlavě na koho se obrátím. Kiwi je autorka českého erotického blogu a o tom, z čeho se erotické pomůcky vyrábí má opravdu přehled!

1. Tvůj blog Kiwi testuje sama popisuješ jako „Blog s upřímnými recenzemi a nezávadnými materiály“, co přesně si pod tím představit?

V dnešní době je to vidět především na kosmetice – všude je spousty blogerů a youtuberů, kteří dělají recenze na produkty, ale člověk neví, jestli jim věřit. Již několikrát jsem viděla původní negativní recenzi na produkt, která byla za několik dní nahrazena novou, pozitivní. Navíc na erotické hračky a pomůcky není takové množství detailních recenzí. Často se tak mimo jiné musí nakupující spolehnout na informace od samotných sexshopů, nebo koupit věc, se kterou potom není spokojený. Nehledě na to, že materiály se zde příliš neřeší.

2. Proč ses rozhodla svůj blog zaměřit právě na materiály erotických pomůcek?

Tato otázka hodně souvisí s tou první. Obecně se o materiál málokdo zajímá, a pak z toho mohou vznikat nepříjemnosti, ať už se jedná o zdravotní problémy nebo zničení okolních věcí. Ráda bych proto všechny směrovala, aby sahali po materiálech, které jsou zdravotně nezávadné a snadno se čistí.

3. Chci si koupit erotickou pomůcku, po jakém materiálu bych měla sáhnout a proč?

Z bezpečných materiálů jsou nejsnáze sehnatelné silikon a ABS plast. ABS plast je často levnější, tvrdší, a pokud se jedná o vibrátor, tak snáze přenáší vibrace. Silikon je potom i podstatně měkčí.
Na hraní s teplotou jsou dobré skleněné a kovové hračky. U skla je dobré dávat si pozor a kupovat jen u ověřených výrobců, protože některé sklo může být nekvalitní. Bezpečné, a navíc velice estetické, jsou i dřevěné hračky. Opět je dobré kupovat u ověřených výrobců, kteří používají kvalitní laky.

4. Některé gumové pomůcky po vybalení nepříjemně zapáchají nebo lepí. Je to normální?

Záleží, jak bys definovala normální . Normální, ve smyslu běžné je to právě u pomůcek z gelů a jiných nehezkých materiálů. Často se stane, že i silikonová hračka může zapáchat (nikdy ne lepit!) například z obalu nebo z výroby, ale to by mělo na vzduchu vyčichnout.

Pokud používáte hračku z porézních materiálů, jako je například guma, a lepí, doporučuji ji okamžitě vyhodit. Jinak pro větší bezpečnost používat se správným druhem kondomů.

5. Sama jsem si na vlastní kůži vyzkoušela alergickou reakci po použití gumového dilda. Máš ty sama nějakou negativní zkušenost?

To je mi líto, že jsi měla takovou zkušenost. Já sama jsem naštěstí nic takové nezažila. Nejdřív jsem byla fascinována velkým výběrem hraček a právě materiály. Jakmile jsem vůbec zjistila, že se na výrobu používají i materiály, které by neměly, trochu jsem s koupí zpomalila a nastudovala jsem co nejvíce informací, co to šlo.

Snažím se, aby lidé věděli, co kupují za materiály. Aby věděli, jak jim to může uškodit, aby věděli, z čeho mají kvasinkové a bakteriální infekce. Aby se nedivili, až se jim dildo nebo vibrátor rozteče v šuplíku.

6. Poradíš jak hračky správně skladovat? Je pravda, že se silikonové pomůcky nesmí dotýkat?

Tohle je jedna z typických dezinformací. Všechny hračky z bezpečných (neporézních) materiálů lze skladovat dotýkající se sebe. Tyto materiály jsou totiž stabilní a vzájemně se nijak neovlivňují.

Tento mýtus vznikl kvůli tomu, že výrobci u svých výrobků uváděli, že se jedná o silikon, i když ve skutečnosti se jednalo o nějaký z porézních materiálů. Ten časem a teplem degradoval, roztékal se a ničil okolní hračky a věci.

7. Jak je to s používáním lubrikačních gelů?

S tím je to trochu komplikovanější a je nutné znát materiál hračky, se kterou chceme lubrikační gel použít. Obecně na pomůcky z porézních materiálů se nesmí používat lubrikační gely na olejové bázi. Naopak na silikonové pomůcky se nesmí používat silikonový lubrikant.

Lubrikační gely na vodní bázi jsou bezpečné pro jakýkoliv materiál. Bohužel lubrikanty jsou samy o sobě často problémem kvůli jejich složení.

8. Máš doma pomůcky z nějakých méně tradičních materiálů (třeba dřevo)?

Dřevo bohužel nemám, ale nejednou jsem byla okouzlena krásou dřevěných dild. Pokud se za méně tradiční počítá i kov nebo sklo, tak u těch mám od každého po jednom.

Znalosti „odborníků“ z českých sexshopů jsou velice smutné. Z vybraných tří velkých českých sexshopů neměl ani jeden informace o materiálech v pořádku.


9. Jeden z tvých článků ukazuje to, že sexshopy mnohdy podávají špatné informace o materiálech pomůcek. Proč k tomu podle tebe dochází?

V tom článku jsem se hodně rozčílila 😃 Podle mě je důvod jednoznačný – většině prodejců jde pouze o výdělek a levných gelových vibrátorů prodají podstatně více, než o něco dražších silikonových. Navíc je levněji koupí a cenu potom mohou více nasadit. Těžko se mi totiž věří, že by natolik ignorovali vzdělávání sebe sama v jejich vlastní práci (nebo tomu možná ani věřit nechci). Nehledě na to, že svojí neinformovaností mohou ubližovat na zdraví.

10. Jak dlouho tvůj blog funguje a jaké máš do budoucna plány?

V únoru jsem oslavila teprve první rok. V blízké budoucnosti bych ráda dokončila to, na co se můj blog zaměřuje, tedy informace o materiálech. Navíc, jak sis vlastně také všimla, se začalo mnoho lidí zajímat o tématiku sexblogů – ráda bych je podpořila v samostatnosti. Samozřejmě plánuji recenzovat další pomůcky a takovým ultimátním cílem by bylo ukázat nejen spotřebitelům, ale i českým e-shopům, že materiály na erotických pomůckách jsou důležité, a měli by preferovat ty nezávadné.

Děkuji za rozhovor! Blog Kiwi testuje najdete TADY  
Moc děkuji za rozhovor. Pokud bude mít kdokoliv nějaké otázky, ráda je zodpovím jak soukromě, tak i v komentářích pod rozhovorem.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, V. ♥