středa 19. června 2019

Kalíšek a já II.


V první části jsem vám řekla, proč jsem nakonec i já začala uvažovat o používání kalíšku a dnes budeme na toto téma pokračovat, kalíšek už mám totiž doma! Nakonec jsem se rozhodla trošku změnit původní plán, ve kterém jsem chtěla udělat přehled dostupných značek a informací k rozměrům, materiálu a původu. Je toho tolik a já si vlastně nejsem jistá, jestli jsou tyhle obecné informace to, co na blogu chci mít. Nicméně pokud vás to zajímá, našla jsem úplně perfektní tabulku na stránce Kalíšek.cz (nejedná se o žádnou reklamu ani spolupráci). Já se budu věnovat čistě svým názorům a pocitům z používání. Začnu rovnou tím, proč jsem se rozhodla pro Fun Cup a jaký byl můj úplně první dojem.

Můj výběr
Celkem je na českém trhu okolo asi dvaceti značek menstruačních kalíšků. Většina z nich vypadá podobně, má typický tvar poháru a vyrábí se ve dvou, někdy i ve třech velikostech. Rozhodnout se pro jeden konkrétní kalíšek na základě recenzí je podle mě téměř nemožné a možná i u vás rozhodnou spíš sympatie. Já se podívala především na tvar, na materiál a na to, odkud pochází. Vybrala jsem tři favority do dalšího kola a nakonec jsem se rozhodla právě pro Fun Cup.


1. Merula Cup
2. Lunete Cup
3. Fun Cup

Potom jsem začala pročítat nějaké diskuze ohledně používání a pár zahraničních recenzí, abych si vytvořila alespoň trochu přehled. Naštěstí v dnešní době jsou kalíšky očividně dost rozšířené, dokonce možná víc, než jsem čekala, takže jsem našla odpovědi na všechny mé otázky. S pocitem, že už jsem dostatečně informovaná, jsem ho nakonec objednala. Vybrala jsem si Fun Cup Explore Kit, který obsahuje obě dvě velikosti. Velikost A (5,3 cm, ⌀ 4cm; 20ml) a B velikost (5,8 cm, ⌀ 4,3 cm; 30ml). Proč jsem si objednala Explore Kit? Je mi míň než 30, nerodila jsem a jsem začátečnice, jak je oficiálně doporučováno při výběru kalíšku A. Jenže já si zkrátka nebyla jistá tím, kolik toho kalíšek pojme a pro první dny se mi možná bude hodit spíš B. Možná taky ne, ale od toho je to sada, abych to vyzkoušela. Cena Explore Kitu byla 895 Kč a pořizovala jsem na eshopu intimity.cz.


Můj první dojem
Na menstruaci si ještě pár dní počkám, ale balíček jsem musela otevřít samozřejmě hned. Chtěla jsem si kalíšky prohlédnout, osahat a celkově je asi lepší vidět, co vás čeká. Stejně jako tehdy, když jsem začínala používat jako ochranu FemCap, doporučuji nenechávat první dojem úplně na chvíli, kdy už ho musíte použít. To samé platí při zavádění a nepředpokládám, že si kalíšek prostě vezmu, až to dostanu třeba ráno před odchodem z domu a půjdu s ním hned do fitka. Tyhle věci potřebují čas a trpělivost, jinak prostě nefungují a čím víc je člověk při zavádění na nervy a ve stresu, tím je pravděpodobnější, že to do sebe prostě správně nedá.

Fun Factory je známá německá značka, která má na svědomí spoustu erotických pomůcek s originálním designem, takže jsem v podstatě čekala, že první dojem bude super. A byl! Explore Kit je poměrně malá pevná krabička, která ukrývá dva kalíšky, praktické pouzdro a návod. Samozřejmě otevřením krabičky porušujete ochrannou nálepku a tím se smíříte s faktem, že kalíšky nemůžete reklamovat v případě špatné velikosti, jako třeba boty. To je ale u erotických pomůcek úplně logické. Celkově balení působí hravě a lehce futuristicky, což mi přijde jako takový rukopis Fun Factory. Samotná velikost kalíšků mě na první pohled lehce zaskočila. Samozřejmě jsem viděla fotky, ale ve skutečnosti se zdají být trochu větší, než jsem čekala. Tohle si v klidu zavedu a nebudu o tom vědět? Vím, že srovnávání s FemCapem je asi hloupost, ale je to jediný "kalíšek", který jsem do sebe kdy dostávala a už tak to bylo docela pracné. Což mě přivádí na myšlenku, zda kalíšek mohou v klidu používat i panny. Četla jsem, že ano, ale nejsem si jistá. Mám tady nějakou pannu, která nám tohle tvrzení může potvrdit nebo vyvrátit?


Na to, že je kalíšek docela velký mi přijde i pevný, ale to by měla být při zavádění právě výhoda, takže jsem zvědavá. Zkoušela jsem ho složit podle návodu a při troše tréninku se to nejeví jako nějaké umění, takže si myslím, že to v pohodě zvládnu. Skládání kalíšku a jeho vyzkoušení vám popíšu ve třetí části, protože si počkám na menstruaci. Teoreticky samozřejmě není důvod, proč to nevyzkoušet hned a netrénovat jeho zavádění s použitím lubrikačního gelu na nečisto (nebo spíš na čisto, bez krve). Líbí se mi ještě jedna výhoda kalíšků proti tamponům a to je chybějící šňůrka. Ta mi totiž občas lezla řádně na nervy, zvlášť při různých sexuálních aktivitách, kterým se při menstruaci nebráním. A ono takové lízání, když máte pořád někde šňůrku, není tak úplně stoprocentní, co si budeme povídat. Při sexu, teď myslím při styku, kalíšek použít nejde, a i když to může svádět, dala bych na výrobce a nepokoušela se o to. Respektive ono to možná i jde, ale pochybuji, že o něm nebudete vědět a bude to bezpečné a nebolestivé.

Takže pro zatím to shrnu tak, že jsem ráda, že jsem do toho šla. I když není možnost kalíšek vrátit v případě nespokojenosti a může se vám stát, že investujete pár stovek do něčeho, co se vám nebude líbit, existuje řešení. Na Facebooku najdete uzavřenou skupinu Kališnice, kde můžete váš kalíšek nabídnout dál. Popis skupiny zní totiž takhle: "Skupina Kališnice slouží k debatám o radostech i potížích s menstruačními kalíšky a také k prodeji kalíšků, které jste si zakoupily a neseděly správně. Po důkladném vyčištění a vyvaření totiž není důvod nenabídnout kalíšek jiné ženě..." Přivedlo mě to na závěr k myšlence, že jsem vděčná za dnešní dobu, která je otevřená a nakloněná různým možnostem. Takže hurá do dalšího testování! A chci poděkovat všem za komentáře u prvního článku, protože osobní zkušenosti jsou to nejcennější, co tady je ♥.

Můj Explore Kit najdete TADY 

16 komentářů:

  1. Super, jsem ráda, že jsi se odhodlala přidat se k ženám, které se kalíšku nebojí. :)
    Osobně znám dvě panny, které kalíšek používají a v pohodě. Nejde ani tak o tu blánu jako spíše o celkové uspořádání tam dole - jak jsou posíleny svaly pánevního dna a kde je čípek.
    Právě umístění čípku má docela vliv na možnosti sexu s kalíškem. Pokud ho má žena v průběhu menstruace výše, není sex problém. U níže posazeného čípku si to neumím moc představit.
    A ze stejného důvodu není úplně směrodatné zkoušet kalíšek mimo menstruaci. Čípek se v průběhu cyklu "stěhuje", takže ono pak to nasazování bude úplně jiné, než takhle "nasucho".

    OdpovědětVymazat
  2. Kalíšek vlastním asi 3 roky, použila jsem ho všeho všudy 3x, 2x z toho jsem si ho špatně zavedla a kvůli tomu jsem protekla. Všechny pokusy o zavedení kalíšku, včetně toho úspěšného pro mě byly bolestivé, proto nějak nemám náladu zkoušet to znovu. Chápu výhody jeho používání, finanční, ekologické, i nepřítomnost šňůrky beru jako dobrý důvod, nějak se mi ale nechce tomu dávat další šance 😕

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že vyzkoušet ho 3x je moc málo. Já trénovala docela dlouho, ale stálo to za to.

      Vymazat
    2. Vyzkoušet třikrát je opravdu málo. Zkoušejte dál, případně zkuste jiný typ. Ne každé sedne hned ten první, ale já věřím, že se vždycky vhodný najde.

      Vymazat
    3. Tak pokud je to pro ni bolestivé, tak nepomůže zkoušet ani 100x, nikdy nevíte, jaký gynekologický problém tam může být a proč to bolí. Já třeba mám endometriozu, kalíšek tedy používat nemohu, protože mě tam skoro všechno bolí a ani gynekologové mi to nedoporučovali právě kvůli ložiskům endometriozy.

      Vymazat
  3. Sama jsem si taky myslela že to pro pannu není, ale vím o jedné která je s kalíškem moc spokojená. Pokud zvládá tampony normal neměl by to výt problém. Já třeba miluju kalíšek ale tampony super jsem nikdy nezvládala.

    OdpovědětVymazat
  4. Mě zas zajímá, jak je to s tou hygienou kolem. Když ho tedy někde potřebuji vyměnit, vylít tak ho musím umýt? A co než ho tam vrátím? Nebo jak to funguje v praxi? ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v 90% tohle nemusíš řešit, protože kalíšek je tak velký, že si o měníš ráno a večer ve sprše. jinak jde jen vylít a otřít papírem, případně si sebou vezmeš láhev s vodou na záchod a tam ho opláchneš- takle jsem s ním zmákla tejden na vodě ;-)

      Vymazat
    2. A než ho vrátíš se nic nestane, žádný vodopád. Maximálně si uděláš provizorní "vložku" z toaleťáku nebo by se to dalo řešit intimkama třeba, ale za minutku než ho umyješ se nic nestane, i když jdeš vedle do koupelny. Ono pak zjistíš, že ta krev se chová vlastně úplně jinak, než sis myslela dosud a že menstruace je víc takový zvláštní "hlen" než krev a nespustí se okamžitě jako třeba krev z nosu, která je mnohem řidší. A to i když jdeš k umyvadlu do koupelny vedle.
      Na veřejnosti se to řeší s tou petkou nebo otíráním, jak je uvedeno výše. Ale v devadesáti procentech případů opravdu vylíváš ráno a večer a úplně to stačí a nemusíš se zatěžovat vymýšlet jak to udělat na veřejnosti.

      Vymazat
  5. A nechceš vyzkoušet i Merulu a napsat porovnání? To by bylo úžasný!!!
    Jinak já mám na doporučení (od holky, co zkoušela víc kalíšků) Lunette a jsem hodně spokojená už mnoho let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Merula mě hodně lákala, takže to není vůbec špatný nápad. Určitě ale napřed pořádně vyzkouším Fun Cup.

      Vymazat
    2. Děkuju, to by bylo super!!

      Vymazat
    3. Hele, upřímně. Recenze na jednotlivé kalíšky jsou povětšinou zbytečné a já je absolutně nechápu. Každá žena je jiná, Merula má dost specifický tvar, nesedne každé a upřímně se divím její popularitě - vypadá pěkně, to nepopírám, ale ve finále fakt sedne podle mě nejméně ženám.

      Vymazat
  6. A ještě jedna rada k tamponům: stačí si tampón zavést a potom jemně taky šňůrku zastrčit dovnitř. Dělala jsme to tak léta, zvláště ve chvílích, kdy jsem nechtěla, aby šňůrka koukala ven.
    Stačí pak nejdřív našahat šňůrku a bez problému vytáhnout.

    OdpovědětVymazat
  7. Těší mě, že se Kalíšek dostal i k tobě. :) Docela mě překvapuje, že až po takové době.
    Doporučuju případné neúspěchy hned nevzdávat, zavádění je dost o cviku, zároveň se může stát, že první kalíšek prostě nepadne.
    Pro začínající ženy s kalíškem je fajn facebooková skupina Kališnice. Dotazy se tam teda opakují nesčetněkrát pořád dokola, ale pro ujasnění si typů kalíšků, polohy čípku, tvrdosti/měkkosti, skladů atd. je to docela fajn.

    Přeji hodně štěstí a ať se kalíšky dostávají do povědomí co nejvíce žen. Už kvůli naší planetě.
    M.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, kalisek jsem testovala hodnekrat a snad jen jednou neprotekl. Docetla jsem se o podobnem pripadu a slecna zjistila, ze ma cipek hodne nizko a kvuli tomu to pry u ni nefungovalo. Zkusila pak Ziggy cup od Intimina a vse ok, takze mam koupeno i ja a cekam na testovani. Jinak je to prvni kalisek, se kterym muzete mit SEX!!!! Uvadi vyrobce

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, V. ♥