úterý 27. srpna 2019

Jak se začít soustředit na sex?

Několikrát jsem zažila sex, při kterém byla moje mysl roztěkaná a za žádnou cenu se nechtěla spojit s tělem, natož pak s tělem někoho jiného. Když mi jedna čtenářka napsala email s tím, že takhle probíhá každé její milování, bylo mi to upřímně líto a ráda bych tenhle problém sdílela dál, třeba máte nějaké osobní zkušenosti.


...probíhá to vlastně tak, jako bych tam ani nebyla. I když se snažím soustředit se a prožívat to, tak mám v hlavě nějaké prázdno. Nemyslím na nějaké zásadní otázky nebo nesestavuji seznam, co nakoupit, ale ani nedokážu myslet na sex. Těžko se to popisuje, ale je to jako kdybych jen tak ležela a přitom byla jinde. Fyzicky vzrušení cítím (spíš na začátku, než vlastně sex začne), orgasmus ale nemám a když se snažím ho dosáhnout a zapojit mysl tímto směrem, je to ještě horší. Dá se s tím vůbec něco dělat? S přítelem jsem dva roky a na začátku jsem tenhle problém nevnímala nebo jsem se na to nezaměřila....

Neschopnost soustředit se na sex je v podstatě dost podobná věc, jako to, že se najednou nemůžeme uvolnit, možná je to úplně to samé. A když se na to podíváme takhle, tenhle pocit prožívá spousta žen. Tím nechci říkat, že je to normální a vlastně ani určovat nějakou hranici toho, kdy je to banalita, která se sama srovná, kdy tomu musíme jít naproti a kdy je na místě zajít za odborníkem. Všechno je to individuální, ale přesto tyhle kroky následují tak, jak jsem je napsala a pokud nezabírá jedno, je čas na další. Dnešní článek bude taková malá nápověda k druhému kroku.

Kde to začalo?
Příčiny toho, proč se nemůžeme najednou soustředit a uvolnit se, když to dřív šlo, můžou být různé. Možná nám příčina není na první pohled úplně jasná, ale nic není jen tak, věřte tomu. Doporučuji si v klidu SAMA sednout, pustit si třeba nějakou uklidňující hudbu, navodit si atmosféru a sama se sebou si promluvit. Stalo se něco? Od kdy to tak je? Přišla nějaká změna? Jak vypadá náš vztah? Jak teď vidím svoje tělo? Trápí mě něco? Mám vůbec energii? Určitě vás napadnou otázky, přes které se můžete dostat k tomu, co se vlastně děje. Ono někdy stačí málo, psala jsem o tom mimochodem i v článku Jak křehká je naše intimita. Sex je totiž hlavně o tom a začátek zablokování může být  nejčastěji někde tady:

snížení sebevědomí/ porovnávání se s ostatními/ bolestivá kritika/ změny na těle
hádka/ nesoulad/ neschopnost se naladit na partnera/ pochybnosti ve vztahu
touha po kontrole a dokonalosti/ sebeovládání/ soustředění na výkon/ výčitky
stres a starosti/ málo energie/ odpojení od emocí/ přemáhání/ skryté vyčerpání

V okamžiku, kdy najdete důvod, můžete teprve začít pracovat na změně. Někdy to může být opravdu práce na dlouho a bude potřeba vyvinout nějaké úsilí, ale může se stát, že si najednou uvědomíte, že na začátku toho všeho byla drobnost. Bude to znít možná zvláštně, ale pořiďte si třeba deník a začněte si zapisovat svoje pocity. Deníčky nejsou jenom prostorem pro první lásky a zlomená srdce, ale hodí se vždy, když hledáte příčinu.


Co můžu dělat?
Nedá se říct obecně, co dělat, protože důvodů může být opravdu několik, ale já bych řekla, že pokud vás tohle trápí, je důležité zaměřit se primárně na sebe. Je to oblast, kterou vám partner těžko vyřeší a "zbytečně" ho v některých případech postavíte do nepříjemné situace a na sebe vytvoříte další tlak, až vás bude při sexu zkoumat, jestli teda se soustředíte nebo ne. Já vím, že tenhle názor nemusí mít každý a někomu tohle "nesdílení" nemusí vyhovovat, ale aspoň třeba zjistíte, do jaké skupiny patříte vy a podle toho se zařídíte. Samozřejmě nemluvím teď o problémech ve vztahu, u kterých platí pravý opak a kdy se bez nějakého vyříkání pravděpodobně nehnete z místa.
Najděte si cokoli, o čem jste přesvědčené, že to podpoří vaši ženskou stránku. Můžete si v deníčku vytvořit celý ženský seznam toho, co chcete udělat a začít si to plnit, ať už to budou jakékoli přání. Svému tělu můžete dát to, co potřebuje, ať už to bude pořádný odpočinek nebo naopak adrenalin.

jít na tantrickou masáž/ pořídit si luxusní prádlo/ napustit si vanu/ začít tancovat/ navštívit kurz pro ženy/ pořídit si vkusnou erotickou hračku/ uvolnit se při poslouchání hudby/ vymazat si z telefonu instagram/ vyrazit ven s kamarádkou/ ochutnat něco dobrého/ vzít si dovolenou a celý den odpočívat..

Změnu si žádá i váš sex. Nebudu obecně psát, že máte změnit prostředí, začít se věnovat předehře, zkusit novou polohu a já nevím, co ještě. O tom, jak vybočit ze zajetých kolejí a stereotypu asi nepotřebujete číst a tyhle otřepané rady, kterých je plný Cosmopolitan už znáte. Takže to zkoušejte a zkoušejte cokoli, vás napadne. Zkuste být víc aktivní, ono to asi půjde těžko, pokud se nemůžete pořádně soustředit, ale opravdu se vám bude lépe sex vnímat, pokud "budete muset" něco dělat, než v té pasivní roli. Jedna z velmi častých rad zní dát si před sexem skleničku (nebo lahev) vína. Odbourá vám zábrany, umožní vám nemyslet a pravděpodobně se uvolníte.  Zkusit to určitě můžete, proč ne, ale je dost možné, že tím příčinu stejně neodstraníte. Někdy ale není na škodu se prostě uvolnit trochu "na sílu" a neřešit, protože s uvolněním konečně přichází vystupňování a orgasmus. 


Léčba šokem
Nejsem sexuolog a nečerpám z žádného zdroje a z výzkumů amerických vědců. Věc se má tak, že si to prostě myslím, na základě svých zkušeností, ale je to tak ošemetné, že mi nedávejte za vinu, pokud to nevyjde. Na moje tělo a mysl báječně funguje lehký šok a teď mluvím celkově u problémů se soustředěním na cokoli. Pokud máte pocit, že tam při sexu snad ani nejste, zkuste tam nebýt. Pořiďte si paruku, sexy prádlo, vytvořte si alter ego a nechte ho, ať si tahle žena užívá za vás. Možná to zní zvláštně, ale mozek tím dokážete docela dobře zblbnout. No a jak jsem říkala několikrát, sex je natolik různý, že na tohle asi neexistuje nějaká univerzální rada a každý si musí v závěru poradit sám. Pokud máte ale jakékoli zkušenosti, jak se s tím poprat, přidejte je do komentáře. A ještě na závěr, někdy nemá ani cenu se s tím prát a zkrátka to znamená, že v tom vztahu už nemáte dál zůstávat a vaše uvolnění přijde až s někým jiným.



7 komentářů:

  1. Ahoj, nenapsala bys prosím nějakej update "o pesarech" ? Jestli pořád používáš, jestli se stále ještě občas uvolní,nebo jsi to "vychytala/ proč jsi přestala používat, jak moc se na něj spoléháš (jistíš se i jinak?) ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,článek psát asi nebudu, protože k tomu nemám už vlastně moc co říct, ale ráda ti odpovím tady. Zkoušela jsem FemCap a Beacap (Evanelu). Zpětně byly oba pro mě osobně dost podobné, pro partnera byl lepší Beacap, protože u FemCapu ho "tlačilo" to poutko. Přišlo mi to komfortní, o pesaru jsem nevěděla, nenarušoval sex (jako třeba kondom). Bohužel jsem měla pořád trošku pocit, že mu nemůžu úplně stoprocentně věřit. Tím ,jak není vidět, tak člověk zkrátka neví a nemůže si ho během sexu hlídat jako třeba kondom, ale to byla spíš otázka psychiky. Navíc se mi bohužel FemCap párkrát přetočil- úplně povolil podtlak a nepřišla jsem na to proč... BeaCap to nedělal, ale i tak se mi třeba otáčel (což ale nevadí). Ale tohle byl i důvod, proč jsem pesar doplňovala přerušovanou souloží, tedy tím, že se partner neudělal do mě. Nakonec jsem vlastně pesar používala málo, protože jsme se pak rozešli s partnerem, a protože pesar nechrání před pohlavními chorobami, takže jsem ho vyměnila za kondom. Pak už jsem se k němu nevrátila ☺

      Vymazat
    2. Děkuju, takle nějak mi to stačí. Beacup se teda nepřetočil, jenom točil dokolečka? Tak to mi celkově vychází líp.

      Vymazat
    3. Přesně tak. Nevím ale proč nebo co jsem dělala špatně, asi to chce trénovat (nebo to třeba je celkově zakloněním dělohy/ čípku atd..). Ještě moje další volba byla Caya, tu jsem chtěla zkusit právě po Beacupu, ale už na ní nedošlo.

      Vymazat
  2. Výstižně popsáno a souhlasím se vším, mimo poslední odstavec. Představa, že mám nějaký blok, kdy se nedokážu uvolnit v sexu (důvody jsi popsala moc hezky), tak to přeci nechci posílit tím, že budu "někdo jiný" a v podstatě se vědomě odprostit od svého já od toho, kým jsem, během sexu. Jen mě napadá otázka, proč bych to měla dělat? V čem mi to může pomoc?
    Pokud si obleču například nějaký kostým (uklizečka, sekretářka..), tak si nepřipadám, jako někdo jiný. Jestli chápeš, jak to myslím :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se přiznám že jeden čas mi právě pomohlo se stát někým jiným akorát mi to přišlo teda docela divný a nikomu bych to neřekla. Měla jsem hodně stresovy obdobi a musela jsem vypnout jinak bych snad s manzelem mela sex tak za rok a bylo mi to spis blby vuci nemu, ze nemam na sex naladu a kdyz uz tak se neuvolnim a i kdyz to byl prvne jeho napad tak jsem se pak menila i rada kdyz to reknu tak zas.. kat si a vratit se do reality ktera v tu dobu nebyla ruzova

      Vymazat
  3. Je možne že je to partnerem

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, V. ♥