pondělí 8. července 2019

Kalíšek a já III. - testování


Věříte tomu, že když si něco přejete, vesmír vás vyslyší a vy to dostanete? Takže tím asi začnu svoje vyprávění o své první menstruaci s kalíškem. Mám poměrně pravidelný cyklus pohybující se okolo 28 dní, takže když jsem věděla, že pojedu na týden pod stan do divoké přírody, měla jsem to dobře spočítané a s klidem jsem byla přesvědčená o tom, že menstruace bude už pryč a nemusím se tím nijak stresovat. Třicátý den jsem byla lehce neklidná, a když jsme odjížděli a já měla týdenní zpoždění, zbyly mi jen dvě myšlenky. Buď jsem těhotná, nebo to dostanu uprostřed lesů a budu muset lézt někam za pařez. Nebudu vás napínat, stalo se to druhé a já jsem přesvědčená, že kdybych nemluvila o tom, že se těším, až ten kalíšek pořádně otestuji, nestalo by se to a svoje testování bych si v klidu užila doma.
Poslední dobou mojí menstruaci doprovází hodně nepříjemné pocity, zimnice, průjem, zvracení, a neskutečné bolesti břicha, což se stalo i teď. Nemusím vám asi popisovat, jak vyřízená jsem byla a že jsem si automaticky hned dala tampon. Jenže jsem s tamponem prostě nemohla vydržet. Hrozně mě uvnitř tlačil, přede mnou byl ještě výšlap a myšlenka na to, že mám v batohu kalíšek, mě přivedla k tomu, že jsem tampon vyhodila a rozhodla se, že to prostě risknu.

Samozřejmě jsem s sebou neměla žádný návod, ale doma jsem si ho prohlížela, když jsem fotila fotky na blog. Kalíšek jsem spíš intuitivně prolomila uprostřed, složila a zavedla. Neměla jsem s sebou ani žádné intimky a říkala jsem si, že tohle prostě nemůže vyjít. Zavádění kalíšku netrvalo déle než čas strávený s tamponem a já měla následujících pět kilometrů panickou hrůzu, že se mi na legínách udělá krvavý flek. Víte co? Nic se nestalo!

Dolezla jsem do cíle, což trvalo nějakých pět hodin a šla na záchod kalíšek vytáhnout. Při tomhle prvním použití jsem zjistila následující:
  • Bolest břicha se výrazně snížila. Nepřipisuji zásluhy kalíšku, protože jsem si vzala i prášky na bolest, ale je možné, že to na to mělo vliv, protože na rozdíl od tamponu jsem o kalíšku nevěděla a nezpůsoboval mi žádný tlak na střeva. Dokud jsem netrpěla na bolesti při menstruaci, tak jsem tohle vůbec neřešila. Poslední půl rok mám ale vždy první den pocit, že mě bolí nejen vaječník a děloha, ale i střeva, ledviny a kompletně celá spodní část břicha a zad.Tohle je jeden z důvodů, proč jsem začala nad kalíškem uvažovat, protože mi často přišlo, že mi vadí zavádění tamponu a bolí to ještě víc. Nicméně se stejně chystám s tímhle pro mě novým problémem ke gynekologovi, protože jsou tyhle doprovodné bolesti měsíc od měsíce horší a horší.
  • Kalíšek vydržel cca pět hodin a po vyjmutí nebyl ještě úplně plný. Přišlo mi to zajímavé, protože když celou dobu používáte tampony, nemáte vlastně vůbec přehled, kolik krve z vás jde ven. Byla jsem překvapená, že je to tak málo, protože jsem téměř žila v přesvědčení, že mám tu nejsilnější, nejhorší a nejbrutálnější menstruaci ze všech žen z celého širého světa. 
  • Zavádění kalíšku ani jeho vyjmutí nebylo vůbec složité. Nevím, jak to dělají ostatní, ale po zkušenostech s používáním pesaru, jsem přesně věděla, kam má kalíšek zapadnout a jak. Moje doporučení zní naprosto jednoduše a platí univerzálně téměř pro vše. Mějte prozkoumané svoje tělo. Pokud víte, kde máte děložní čípek a v jaké pozici se vám dobře nahmatá, máte vyhráno. Dokonce i po konizaci, kdy mám čípek na pohmat výrazně kratší, ho dokážu nahmatat a kalíšek na něj umístit. Správné umístění kalíšku poznáte tak, že je čípek uvnitř (osobně to cítím i poklepáním na kalíšek, čípek je citlivý a poznám, že je uvnitř). Prstem jsem kalíšek obkroužila, ještě jsem trošku upravila podtlak a bylo to. Oproti zavádění pesaru, kdy hrozí, že pokud ho špatně zavedete, otěhotníte, je zavádění kalíšku pohoda. 
S kalíškem jsem strávila celou svojí menstruaci v divočině a tak jsem si vyzkoušela všechno, co jsem vyzkoušet mohla.
  • Použila jsem ho přes noc a šla jsem ho vymýt jen jednou (ve dvě ráno, za stan, s baterkou a flaškou Mattonky) a byl naplněný asi jen do poloviny. Bála jsem se totiž toho, jestli kalíšek bude dobře těsnit i v leže a jestli mi vydrží až do rána.
  • Použila jsem ho při koupání, při sportování, v úplném začátku a při konci menstruace a byl po celou dobu pohodlný natolik, že jsem nevěděla, že ho mám!
  • Užila jsem si jeho výměnu v různých podmínkách a vždy jsem si poradila. Z toho jsem měla největší obavy a nakonec to vůbec nebyla žádná věda. Kalíšek jsem normálně vylila, vytřela toaletním papírem, pokud byla možnost, tak jsem ho vypláchla. S sebou jsem měla buď maličkou dezinfekci na ruce a po návratu domů cestovní balení dezinfekce na erotické pomůcky.
  • Jako úplně zvláštní kapitolu bych vám ještě chtěla říct, že jsem nadšená z toho, že kalíšek nevysušuje a vaše vagína se tak může chovat úplně normálně, jako když žádnou menstruaci nemáte. Tohle asi dokážete ocenit, až když ho vyzkoušíte. Je to ohromný rozdíl a je mi to tak příjemné, že to nečekaně vidím jako jeden velký benefit. Tampony zkrátka vysušují, což pak může působit nejen uvnitř diskomfortně. Nevím, jak jinak to popsat. Žádné drhnutí, suchost, omezení, nic z toho. Pokud si rády užíváte i nějaké hrátky, mazlení a orální sex, tak tohle je taková bomba, že vyhlásíte tamponům okamžitě konec.
I když nemám zatím s čím srovnávat, tak konkrétně ke kalíšku Fun Cup mohu říct, že mi svým tvarem, velikostí i materiálem naprosto vyhovuje a neměla bych vůbec potřebu zkoušet nějaký další. Samozřejmě to bude zase individuální, protože každá to máme trošku jinak, ale řekla bych, že je pěkně anatomicky tvarovaný a příjemný. Jediné, co by mohlo být problémem je, že je docela dlouhý a nedá se u něj nic zastřihnout a zkrátit, jako u klasických kalíšků, které mají takovou tu "stopku". Co jsem četla, tak pro někoho může být i obtížné ho bez té stopky vyjmout, ale já si to nemyslím. Kalíšek je hypoalergenní a je vyroben z materiálu, který je k tělu šetrný – 100% lékařského silikonu. Silikon růžového kalíšku velikosti A je tvrdší a kalíšek se tak snadněji zavádí, velikostně se obecně řadí mezi malé kalíšky. Co se týče kalíšku B, který byl v balení, je už podle zmáčknutí měkčí a je i viditelně větší, takže předpokládám, že celé jeho zavádění bude možná trošku složitější. Jak jsem ale řekla už na začátku, kalíšek B nejspíš nebudu ani zkoušet. Rozhodla jsem se pro svůj vlastní pocit, že i v prvních dnech raději dojdu na záchod kalíšek vypláchnout třeba po čtyřech hodinách, než mít v sobě velký modrý kalíšek o několik hodin déle.


  


5 komentářů:

  1. To je nějaká specifická nutnost u fun cupu, mít ho umístěný přímo na čípku? Já kalíšek zavádím normálně dovnitř, ani ne nijak zvlášť hluboko, rozhodně ne až k čípku. Čípek v tomhle případě narozdíl od pesaru (u kterého je to logické) vůbec neřeším...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mam Lunette a taky ho zavádím takhle dovnitř k čípku. Teda já tam ani jiný prostor nemám, když ho zavedu hlídám si aby dobře seděl kolem něj a pak neprotéká vedle..

      Vymazat
    2. Já mám Me Luna a mám to úplně stejně, kolem čípku a jinak to ani nejde a je přesně tak hluboko, že mám zakončení kuličkou těsně za poševním vchodem

      Jinak Vanilopko, tu desinfekci na ruce přímo na kalíšek? :O nebo jsem to špatně pochopila? Bála bych se, co mi to udělá s prostředím uvnitř...

      Vymazat
    3. Na ruce, asi jsem to špatně napsala, děkuji za upozornění 😊Ale tu na erotické pomůcky jsem dala na kalíšek,to by nemělo vadit ničemu. Ještě k čípku, žádná specialita to u FunCapu asi není, ale tak nějak intuitivně jsem ho začala nasazovat takto. On v podstatě ani jinam a jinak nejse. Přesně jak píšeš tak když ho takhle dám, hlouběji ani jinam dát nejde, hezky se rozevře a konec mám akorát za poševním vchodem. Co jsem koukala i na diskuze na fb Kalisnice, tak tam popisují holky stejné umístění.

      Vymazat
  2. A co Merula? Vypadá docela velká ale o to víc toho asi vydrží ne? Já o něm pořád přemýšlím máme jet na vodu a s tamponem to asi nedám

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, V. ♥